حشد شعبی خواستار خروج کامل نیروهای آمریکایی از عراق شد

دو گروه مسلح عراقی خواستار عقب‌نشینی کامل نیروهای آمریکا از خاک عراق شدند، این درحالی است که دولت‌های عراق و آمریکا برای باقی ماندن بخشی از این نیروها با "اهداف آموزشی و مشاوره‌ای" در خاک عراق نقشه ریخته‌اند.
به گزارش "ایسنا"، به نقل از سومریه نیوز، سازمان «بدر» یکی از بزرگترین گروه‌های شبه‌نظامی حشد شعبی در عراق اعلام کرد، هر نیروی آمریکایی که در کشور باقی بماند، ‌به منبع ناآرامی‌ها بدل خواهد شد.
کریم نوری، سخنگوی بدر گفت، دو دولت عراق و آمریکا نباید برای باقی ماندن نیروهای آمریکایی در خاک عراق مذاکره کنند، بلکه باید به دنبال خروج کامل آنها بود زیرا بقای آنها عراق را دچار دودستگی کرده و کشور را به نقطه جذب تروریسم تبدیل می‌کند.
«گردان‌های حزب‌الله» عراق، از دیگر نیروهای حشد شعبی هم در این باره به شدت موضع‌گیری کرده و حضور نیروهای آمریکایی در خاک عراق را اشغال‌گری دانستند.


این گروه تهدید کرد، در صورت حضور نیروهای آمریکا در خاک عراق با آنها به مقابله می‌پردازد.
سخنگوی جنبش "نجبا" در عراق نیز به آمریکایی‌ها هشدار داد که اگر نظامیان خود را از خاک عراق خارج نکنند با مقابله نظامی مواجه خواهند شد.
وی اعلام کرد اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج نشوند پاسخ نجبا با سلاح خواهد بود و همانگونه که برای حاکمیت عراق جنگیده‌ایم برای مقابله با اشغالگران هم دست به سلاح خواهیم بُرد.
الموسوی از دولت عراق و وزارت خارجه این کشور خواست موضعی ملی و منسجم داشته باشد و با مواضع و اظهارات حساسیت برانگیز آمریکایی‌ها مقابله کنند.
العبادی: خروج نیروهای آمریکایی از عراق تدریجی خواهد بود
نخست وزیر عراق از برنامه مشترک عراق و آمریکا برای کاهش تعداد نیروهای بین‌المللی حاضر در عراق خبر داد اما گفت: این امر به دلیل نیاز ما به حمایت هوایی قوی برای مقابله با تحرکات داعش در مرزهای سوریه و مناطق بیابانی وسیع، به شکل تدریجی صورت می‌گیرد.
حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در کنفرانسی مطبوعاتی در پاسخ به سوالی درباره نحوه کاهش نیروهای آمریکایی حاضر در عراق گفت: عراق رسما از آمریکا درخواست حمایت برای مقابله با داعش را کرد و پس از آن حضور نیروهای بین‌المللی به حدود 10 هزار نیرو رسید.
این مسئول عراقی در ادامه گفت: مبارزه با تروریسم تنها نیاز عراق نبوده بلکه نیاز جامعه جهانی است. این خطر تمامی کشورها را تهدید می‌کند و باید با آن مقابله شده و از آن رهایی یافت.
نخست وزیر عراق در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: هیچ فشاری بر آوارگان برای بازگشت به مناطقشان وجود ندارد.
پیام نماینده آیت‌الله سیستانی به حشد شعبی
نماینده مرجع عالی‌قدر شیعه در عراق اعلام کرد که نیروهای حشد شعبی وارد صفحات آخر نابودی گروه‌های تروریستی شده‌اند.
به گزارش سومریه نیوز، عبدالمهدی کربلایی، نماینده آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی مرجع عالی‌قدر شیعه در عراق در پیامی به نیروهای حشد شعبی تاکید کرد: شما مجاهدانی در میادین‌ جنگ هستید و وارد صفحات آخر نابودی گروه‌های جنایتکاری شده‌اید که به ملت و امنیت عراق لطمه وارد می‌کنند.
وی در ادامه افزود: شما عراق را سربلند کردید و آخرین صفحات نابودی گروه‌های تروریستی را باز کردید.
این درحالی است که نیروهای حشد شعبی و نیروهای امنیتی صبح دیروز عملیات پاکسازی و تامین امنیت مناطق شرق شهرستان "طوزخورماتور" را آغاز کردند.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس‌جمهور در نشست خبری با رسانه‌های داخلی و خارجی: دولت به اعتراض مردم احترام می‌گذارد رئیس‌جمهور در نشست خبری با رسانه‌های داخلی و خارجی: دولت به اعتراض مردم احترام می‌گذارد افتتاح صدها طرح اقتصادی و عمرانی در سراسر کشور به مناسبت دهه فجر دعوت مراجع، شخصیتها،نهادها و احزاب کشور از مردم برای حضوری باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن معرفی و تقدیر از برگزیدگان سی و پنجمین جایزه کتاب سال با حضور رئیس جمهور در جلسه هیات دولت ؛ رئیس‌جمهور مردم ایران را به حضور باشکوه و مصمم در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کرد تحلیل سیاسی هفته تجدید میثاق وزیر ارشاد و جامعه فرهنگ و هنر با آرمان‌های امام راحل سفیر ایران درسازمان ملل: رفتار آمریکا در شورای امنیت مایه ناامیدی از دیپلماسی چندجانبه است تجدید میثاق نیروی هوایی ارتش با آرمانهای امام (ره) در مدرسه علوی 19 بهمن 1357 روز بیعت نیروی هوایی با امام خمینی حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی: آیت‌الله هاشمی صبر را به پای انقلاب نثار کرد حشد شعبی خواستار خروج کامل نیروهای آمریکایی از عراق شد اعطای کارت سکه به جای حواله کاغذی در طرح پیش فروش معاون وزیر صنعت: 4 محصول مشترک ایران و شرکت‌های خارجی سال آینده وارد بازار خودرو می‌شود مبلغ و زمان پرداخت «عیدی» بازنشستگان کشوری اعلام شد وزارت بهداشت خبر داد صرفه جویی 650 میلیون دلاری از محل تولید داروهای بایو-تک در کشور